شهدا شرمنده ایم
خاطرات مردان بی ادعا 
قالب وبلاگ
نويسندگان
طراح قالب

يادم مي‌آيد بيست و سوم ماه رمضان با بيست و سوم تيرماه سال 1361 همزمان شده بود. در ابتداي دوران اسارت در اردوگاه تنها يك قرآن وجود داشت كه براي قرائت همان يك قرآن زمان را در بين اسرا تقسيم كرده بوديم و ...

 

 

جملات بالا بخشي از خاطرات آزاده حسين علي اكبرزاده از رزمندگان لشكر امام حسين(ع) استان اصفهان است. وي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس فرهنگ حماسه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره چگونگي اسارتش در شرق بصره مي‌گويد: من كه از رزمندگان گردان امام محمدباقر لشكر امام حسين(ع) استان اصفهان بودم در تاريخ بيست و چهارم تيرماه سال 1361 پس از آنكه حدود 40 كيلومتر در شرق بصره پيشروي كرده بوديم توسط نيروهاي دشمن اسير شدم.

نيروهاي بعثي عراق در حالي كه مشتي خاك را از زمين برمي‌داشتند و بعد آن را به زمين مي‌ريختند به عربي سوال مي‌كردند كه اين جا خاك كدام كشور است، شما در خاك ما چه مي‌كنيد؟ و بعد ما را كتك مي‌زدند.

 

 

پس از اينكه توسط نيروي عراقي به اسارت گرفته شديم ما را به اردوگاه 3 و 4 موصل انتقال دادند و مدت 97 ماه و به عبارتي 9 سال را در آنجا اسير بودم. از خاطرات حضورم در اين اردوگاه مي‌توانم به يادگيري قرائت و حفظ قرآن كريم يكي از نوجوانان اردوگاه اشاره كنم كه چگونه او را راضي كردم تا قرآن بخواند و آن را تا پايان اسارت حفظ كند.

 

«مهر علي» يكي از نوجوانان 15 يا 16 ساله‌اي بود كه همراه من اسير شده بود. او اصلا نمي‌توانست قرآن بخواند و هرگاه از او مي‌خواستيم قرآن بخواند مي‌گفت: «اگر قرآن را اشتباه بخوانم گناه دارد». از آنجايي كه من مسئول فرهنگي اردوگاه موصل 4 در بين اسرا به حساب مي‌آمدم به او گفتم: «تو قرآن بخوان اگر اشتباه خواندي گناهش پاي من و ثوابش براي خودت». همين حرف من به او دلگرمي‌داد تا شروع به قرآن خواندن كند. پس از مدتي تمام قرآن را خواند و چند بار آن را دوره كرد.

 

پس از آنكه قرائتش روان و درست شده بود پيش من آمد و گفت: «تمام قرآن را خواندم و روان شده‌ام، حالا چه كار كنم؟» گفتم: «ترجمه قرآن را بخوان» و «مهرعلي» قبول كرد. پس از آن دوباره نزد من آمد. ديدم اسارت بهترين فرصت براي حفظ كردن قرآن است. به او گفتم: «حالا به حفظ قرآن بپرداز.» اين چنين هم شد. او توانست تا پايان دوران اسارت قرآن به درستي حفظ كند.

 

در ابتداي دوران اسارت در اردوگاه براي 150 نفر تنها يك قرآن وجود داشت. به همين دليل زمان قرائت قرآن را در اردوگاه بين اسرا تقسيم‌بندي كرده بوديم. رفته رفته شرايط بهتر شد و تعداد قرآن‌ها افزايش يافت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:, ] [ 14:6 ] [ محمد جواد ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت میکنیم
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 190
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 195
بازدید ماه : 510
بازدید کل : 19239
تعداد مطالب : 330
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1