شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم
خاطرات مردان بی ادعا 
قالب وبلاگ
نويسندگان
طراح قالب

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)، سید صباح موسوی یکی از نیروهای قرارگاه نصرت و همرزم سردار شهید «علی هاشمی» است که خاطرات بسیاری از این سردار هور دارد. وی با یادآوری یکی از خاطراتش از شهید هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اینچنین روایت می‌کند:

 

 شهید علی هاشمی و سید صباح موسوی

یک روز که می‌خواستیم به سپاه سوسنگرد وارد شویم، پس از پیاده شدن از ماشین، دو سه بسیجی عرب زبان که در منطقه هور فعالیت زیادی داشتند، به آقای هاشمی گفتند: «ما در خدمت اسلام و این انقلاب هستیم و در جبهه‌های جنگ حضوری فعال داریم. آیا سزاوار است که خانواده‌های ما را در کلانتری بازداشت کنند؟».

شهید هاشمی پرسیدند: «موضوع چیه؟» آنها گفتند: «ما که در منطقه هستیم، خانواده‌های‌مان در نزدیکی منطقه سابله در چادر زندگی می‌کنند. آنها برای روشنایی از تیر برق یک سیم کشیده‌اند و به همین دلیل از دادگاه سوسنگرد دستور رسیده است که خانواده‌های ما را بازداشت کنند. اگر ما جای خوبی داشتیم که مجبور نمی‌شدیم در چادر زندگی کنیم!». شهید هاشمی بعد از شنیدن صحبت‌های آنها به من گفت: «رئیس دادگاه را به سپاه سوسنگرد بیاور تا با او حرف بزنیم».

من رئیس دادگاه را به سپاه سوسنگرد بردم. شهید هاشمی به او گفت: «آیا سزاوار است که این مردم محروم و بسیجی انقلابی در حال جنگ باشند و خانواده‌هایشان را در کلانتری پیدا کنند؟ آیا دادگاه عدالت این است؟ کسی که برای مملکت جان بدهد، این‌گونه باید تشویق شود؟».

رئیس دادگاه گفت: «جرم، جرم است» هاشمی ادامه داد: «آیا مشکل سوسنگرد حل شده و فقط این مانده است؟ به آنها جا و مکان بدهید تا از این عمل اجتناب کنند. هر چه سریع‌تر خانواده‌های آنها را آزاد کنید وگرنه یک تصمیم انقلابی می‌گیرم».

با این برخورد قاطع شهید هاشمی، خانواده آن رزمنده‌ها آزاد شدند و این بسیجی‌های عرب‌زبان با خوشحالی از آقای هاشمی تشکر کردند.

این مطلب به تهران گزارش شد و فرمانده کل سپاه گفت: «حاج علی هاشمی و بسیجی‌ها پشتیبان این مملکت هستند».

انتهای پیام/م


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, ] [ 16:1 ] [ محمد جواد ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت میکنیم
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 242
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 247
بازدید ماه : 562
بازدید کل : 19291
تعداد مطالب : 330
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1