شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم
خاطرات مردان بی ادعا 
قالب وبلاگ
نويسندگان
طراح قالب

به گزارش گروه حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)، رهبر معظم انقلاب با ذکر خاطره‌ای از دوران حماسه‌ساز دفاع مقدس، در دیدار با خانواده شهدا در سال 84 می‌فرمایند: بنده در همان دوران غربت، وقتی خرمشهر در اشغال دشمنان بیگانه بود، نزدیک پل خرمشهر رفتم و به چشم خودم دیدم وضعیت چگونه است.

فضا غم‌آلود و دل‌ها سرشار از غصه بود و دشمن با اتکا به نیروهای بیگانه که به او کمک می‌کردند، همین آمریکا و غربی‌ها و همین مدعیان دروغگو و منافق حقوق‌بشر در خرمشهر مستقر شده بود. تانک‌های او، وسایل پیشرفته او، هواپیماهای مدرن او، نیروهای تا دندان مسلح او؛ بچه‌های ما آرپی‌جی هم نداشتند؛ با تفنگ می‌جنگیدند؛ اما با ایمان و با صلابت.

همین جوانان، با دست خالی، اما با دل پر از امید و ایمان به خدا، بدون اینکه ابزار پیشرفته‌ای داشته باشند و بدون اینکه دوره‌های جنگ را دیده باشند، وسط میدان رفتند و بر همه آن عوامل غلبه پیدا کردند.

روز سوم خرداد، همان ساعت اولی که رزمندگان ما خرمشهر را گرفته بودند، مرحوم شهید صیادشیرازی به من تلفن کرد. بنده آن‌وقت رئیس‌جمهور بودم و گزارش اوضاع جبهه را می‌داد. می‌گفت الان هزاران سرباز و افسر عراقی صف بسته‌اند برای اینکه بیایند ما دست‌های‌شان را ببندیم و اسیر شوند.

قدرت معنوی یک ملت، این است. فقط خرمشهر نیست، خرمشهر یک نماد است؛ کربلای 5 ما هم همین‌طور بود؛ والفجر8 ما هم همین‌طور بود؛ فتوحات فراوان دیگر ما هم همین‌طور بود؛ عملیات خیبر و بدر و مجموعه هشت سال دفاع‌مقدس ما هم همین‌طور بود.

البته ناکامی و شکست هم داشتیم و شهید هم دادیم؛ میدان مبارزه است. به برکت ایمان شهیدان ما و ایمان شما پدران و مادران و همسران که شماها هم پشت سر شهدا قرار دارید، چون اگر پدر شهید، مادر شهید و همسر شهید با او همدل و هم ایمان نباشند، او نمی‌تواند برود بجنگد. توانستید در این مبارزه پیروز شوید. این همان درسی است که باید همواره جلوی چشم ما باشد و به آن نگاه کنیم.

بیانات در دیدار خانواده‌های شهدا / 3، خرداد، 84

انتهای پیام/خ


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, ] [ 15:54 ] [ محمد جواد ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت میکنیم
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 322
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 327
بازدید ماه : 642
بازدید کل : 19371
تعداد مطالب : 330
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1